De Caters N IV
Experimenteel sportvliegtuig – Frankrijk – Eerste vlucht in 1909 – Replica – Reconstructie afgewerkt in 2008.
Experimenteel sportvliegtuig – Frankrijk – Eerste vlucht in 1909 – Replica – Reconstructie afgewerkt in 2008.
Mand van de heteluchtballon ‘’La Belgique’’ – België – In deze mand maakte kroonprins Albert, de latere koning Albert I der Belgen, zijn luchtdoop in 1907 – In het museum sinds 1920.
Jachtvliegtuig – Duitsland – Eerste vlucht in juli 1917 – Max. snelheid 165 km/h – Natuurgetrouwe replica – In het museum sinds 1983.
Jachtvliegtuig – Frankrijk – Eerste vlucht in 1916 – Max. snelheid 183 km/h – In dienst bij het Belgische Militaire Vliegwezen van 1917 tot 1926 – In het museum sinds 1924.
Twee-zits verkenningsvliegtuig – Duitsland – 1915 – Max. snelheid 142 km/h – Neergeschoten boven Nieuwpoort in 1916 – Nu in restauratie – In het museum sinds 1975.
Vliegboot voor anti-duikbootopdrachten – Frankrijk – Eerste vlucht in april 1916 – Max. snelheid 142 km/h – In dienst bij het Belgische Militaire Vliegwezen in 1918 – In het museum sinds 1920.
Verkenningsvliegtuig en lichte bommenwerper – Frankrijk – Eerste vlucht in 1915 – Max. snelheid 109 km/h – In dienst bij het Belgische Militaire Vliegwezen in 1915 – In het museum sinds 1988.
Gondel van het ‘’Luftschiffbau Zeppelin L.30’’ luchtschip – Bommenwerper – Duitsland – Eerste vlucht in 1906 – In het museum sinds 1920.
Verkennings- en artillerieobservatievliegtuig – Duitsland – Eerste vlucht in 1917 – Max. snelheid 170 km/h – In dienst bij de Belgische Militaire Luchtvaart van 1919 tot 1921 – Toestel in restauratie – In het museum sinds 1925.
Reddingshelikopter – Verenigd Koninkrijk – Eerste vlucht in maart 1959 – Max. snelheid 226 km/h – Bij de Belgische Luchtmacht van 1976 tot 2019 – In het museum sinds 2008.